Bagaimana Cara Kerja Veronika Asisten Virtual ~ Tanya Veronika Asisten Virtual Indonesia. Untuk memperkukuhkannya sebagai syarikat telco digital, Telkomsel menghadirkan perkhidmatan digital GraPARI maya. Kewujudan pembantu maya ini akan memudahkan untuk menjawab aduan pelanggan dan maklumat yang berkaitan dengan Telkomsel.
Bagaimana Cara Kerja Veronika Asisten Virtual
Pembantu maya Telkomsel ini disebut Veronika, yang merupakan gabungan kecerdasan buatan, analisis pelanggan, dan interaksi manusia. Buat masa ini, Veronika hadir dalam tiga perkhidmatan pesanan segera, iaitu Line, Facebook Messenger, dan Telegram.
Dinyatakan, Veronika akan melayani pelanggan Telkomsel sepenuhnya, iaitu 7 x 24 jam. Sehingga pembantu maya ini memudahkan pelanggan Telkomsel untuk berinteraksi secara langsung melalui platform sembang sosial.
"Semua orang tahu bahawa Indonesia adalah salah satu pengguna media sosial terbesar, bahkan dalam lima besar, jadi kami perlu membawa perkhidmatan kami ke saluran digital," kata Presiden Direktur Ririek Adriansyah di Bangunan Pejabat Pintar Telkomsel, Jakarta.
Ririek mengatakan bahawa GraPARI maya ini akan melayani permintaan maklumat dari pelanggan, termasuk maklumat mengenai lokasi GraPARI terdekat, cara menaik taraf 4G, maklumat mengenai pakej aktif dan langganan. Begitu juga berkaitan dengan maklumat bil, maklumat PIN T-Care, dan maklumat PUK.
Di samping itu, GraPARI maya membolehkan pelanggan mendapatkan penyelesaian perkhidmatan, mula melanggan pakej, membeli kredit, membayar bil, dan menebus POIN. Oleh itu, perkhidmatan yang berkaitan dengan digital dapat dikendalikan secara langsung, tetapi perkhidmatan fizikal akan diarahkan ke GraPARI terdekat.
No comments:
Post a Comment